| Kirjoittaja |
Viesti |
| < Muut harrastukset ja höpinä ~ Missä olette töissä / mikä on ammatti valintanne? |
|
Lähetetty:
22.1.2008 21:14
|
|
|
|
|
Eli kun dyykkaaminen useimmiten on yö/iltapuuhailua, niin miten hoidatte työ elämän jos kukutte keskellä yötä?
Onko teillä ammattia?
Miten tulette työelämässä toimeen?
Kiitos kaikille vastanneille. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
23.1.2008 0:53
|
|
|
|
|
Valvon muutenkin myöhään, joten ei tästä juuri haittaa ole. Päinvastoin, kun on käynyt vähän ulkoilemassa ja happea haukkaamassa, saa unta paremmin.
Opiskelen valokuvaajaksi ja meillä alkaa päivät vasta yhdeksältä, lisäksi asun parin minuutin kävelymatkan päässä koululta. Joten kovin aikaisin ei onneksi tarvitse herätä. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
23.1.2008 13:15
|
|
|
|
|
| Edit: Siistintää |
Viimeinen muokkaaja, Fu pvm 6.8.2008 17:43, muokattu 1 kertaa |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
23.1.2008 17:53
|
|
|
|
|
Juu. Itse ajattelen ammaittia/mahdollista pitkäaikaistyön miettimistä jo nyt, vaikka vaihtuukin ehkä miljoonaan kertaan .
Aion opiskella johonkin ammattiin ja no en tiedä..
Dyykkailun ainakin aion sitten saada päiväjärjestykseen kun olen tällainen seikkailija ihminen.
Onko kukaan täällä missään töissä kuitenkaan, vai onko vain kouluttauduttu ? |
_________________ Minidyykkari |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
24.1.2008 7:32
|
|
|
|
|
| Edit: Siistintää |
Viimeinen muokkaaja, Fu pvm 6.8.2008 17:43, muokattu 1 kertaa |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
27.1.2008 13:53
|
|
|
|
|
| No, en opiskele mitään enkä ole töissä vaan jotain muuta teen päivisin, en siitä sen enempää, mutta kyllä sitä iltaisin tulee ainoastaan dyykattua, vasta kun kauapat menevät kiinni. Ettei tule kontaktia työntekijöiden kanssa... |
_________________ Etkö ottaisi lisää teetä? |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
1.3.2008 2:17
|
|
|
|
|
Työntekijä olen. Aamut alkavat yleensä 7 aikaan. Jos päikkärit nukkuu, niin ei ole mitään ongelmaa lähteä pyöräretkelle illalla. Yleensä reissuun meneen 2-3h ruokien perkauksineen, eli ehtii vähintään 6h nukkua.
Viikonloput tietenkin on hyvä ajankohta vakkari työssäolijalle. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
11.5.2008 20:31
|
|
|
|
|
Työntekijä myös. Opetustyössä.
Siksi oltavakin niin "ingognito" |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
22.5.2008 16:36
|
|
|
|
|
mukavaa ja rentoa järjestötyötä - tai siis työharjoittelua, oikeasti oon opiskelija.
työajat on sen verran vapaamuotoiset, että ei tartte kauheesti huolehtia yökukkumisista...
 |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
10.6.2008 21:15
|
|
|
|
|
Mukava kuulla . Olen tullut tulokseen, että kun olen hieman laiskemman puoleinen niin kouluttaudun suht helppoon ja normaalipalkkaiseen työhön, koska ruokaan kuluu varaa paljon otan dyykkauksen tuekseni . |
_________________ Minidyykkari |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
11.6.2008 22:16
|
|
|
|
|
Oon baarityöläinen.
Yöllä töiden jälkeen onki sitten paras aika samaa vauhtia hurauttaa dyykille
Ja dyykkailen ihan vaan sen vuoksi että raha ei kasva puussa ja ymmärrys ei riitä siihen että hyvää ruokaa haaskataan. |
_________________ +++Papu+++ |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
27.7.2008 18:41
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
5.8.2008 12:15
|
|
|
|
|
| opiskelen lukiossa. Rahaa tienaan silloin tällöin soittamalla kitaraa jossain. Eli hyvin onnistuu roskisten kaiveleminen. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
21.8.2008 12:54
|
|
|
|
|
| ---?--- |
Viimeinen muokkaaja, Henni pvm 7.9.2008 21:59, muokattu 1 kertaa |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
21.8.2008 13:49
|
|
|
|
|
| Henni kirjoitti: |
|
Lääkäri.
|
http://www.mol.fi/avo/ammatit/10100.htm#
Kokonaisansio euroa/kk 4 961
Saanko tiedustella, miten ihmeessä joudut dyykkaamaan ruokasi, mikäli palkkasi on 5000e luokkaa kuukaudessa? Tuolla summallahan olisi hetkessä miljonääri.
No enää ei tarvitse ihmetellä mitä on ne kaikki uudet autot mitkä pyyhältävät juuri nenän edestä roskikselle ja tyhjentävät sen täysin, jos noinkin hyvin palkatut ihmiset dyykkausta harrastavat. Järkyttynyt olen. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
21.8.2008 15:52
|
|
|
|
|
| ---?--- |
Viimeinen muokkaaja, Henni pvm 7.9.2008 21:59, muokattu 1 kertaa |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
7.9.2008 21:08
|
|
|
|
|
| Opiskelen metsäkoneenkuljettajaksi |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
24.10.2008 19:19
|
|
|
|
|
Opiskelen nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajaksi.
Tällä hetkellä tosin päiväkodilla työharjoittelussa, pitkiä päiviä joten ei illalla taho jaksaa liikenteeseen. Siksi käyn joka viikonloppu kiertämässä huudit läpi. |
_________________ Todellinen ninja on hiljaa |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
25.10.2008 10:34
|
|
|
|
|
Minä olen "oikealta" ammatiltani alunperin pukuompelija, amitsun käynyt joskus vuonna miekka ja kilpi.
Kun ikää on ja tuonsortin hommeleita ei juurikaan ole ollut, niin oon tehnyt sitten jos vaikka mitä. Välillä opiskellut yhteiskunnallisia asioita ja aikoinaan aloittanut myös Käsi- ja taideteollista, josta vaan yleisjakso käytynä, joskin oon tehnyt niin valtavasti kaikkea että kysyivät jatko-opintoihin hakeutuessani että mitä luulet enää oppivasi. Niin että melkoista mestarikasvatusta voi olla köyhänä elely kun on oikea asenne. Siis.. kun ei ajattele että jossakin on jokin itse ulkopuolinen auktoriteetti, josta säätyy se mitä pitäis tai ei pitäis.
Raha, sehän on vain ja ainoastaan vaihdon väline.
Sillä ei ole mitään itseisarvoa. Se on kuollutta ja arvotonta jos se lojuu pankkitilillä, jos se ei kierrä ja sitähän on. Kaikki mitä tehdään tuottaa lisäarvoa ja välillä myös löhööminen ja nukkua pötköttäminen on painonsa arvoista vaikka kullassa.
Ymmärtäähän toki pitää niitäkin, joilla on peukalo keskellä kämmentä, tai peräti aivoja. Eihän sille aina mitään mahda jos ei osaa kuin kerätä rahaa ja sitten ostaa sitä, mitä muut tekee. Sympatiat niille, ei oo varmatenkaan helppoa olla mielikuvitukseton tumpelo ja täysin riippuvainen muista ja siitä että arvostetaan rahojen takia.
Mä oon kuitenkin havainnut että valtaosa ihmisistä kyllä oppii sen mitä inhimillisesti opittavissa on.
Harjoitus tekee mestareita.
Harjoitus voi tehdä saamattomasta vätyksestä nöyrän puurtajan, kunhan vaan löytyy motiivia duunata.
Mulla on ittellä välillä motiivit hukassa mutta ei se niin kauheeta oo kun ei tee siitä biisiä. Kamalinta on joskus ollut kun on antanut hööpöttää itteensä lupaamaan että tekee jotakin mestarillista pilkkahintaan, paljon ja nopeesti. Huh! Ei semmosia sais lupailla, joskaan ei kenekään pitäis edes sellaista pyytää. Se on inhimillisesti rumaa.
Joo.. jäkätijäkäti, mä oon siis jo iällä n.50v ja konkari dyykkaamisessa, kierrättämisessä ja elämäntaidoissa. Tsemppiä vaan nuoremman polven moniosaajille ja myös sille porukalle, joka empii ja kyräilee peesissä. Sieltä vaan rohkeasti mukaan ja oppimaan. Työ tekijäänsä kiittää.
Pönni  |
_________________ Ei hyvä hylyksi jouda!  |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
14.2.2009 20:15
|
|
|
|
|
| Opiskelen yliopistossa. Yhteiskunta- ja kulttuurialaa. Luennot pääasiassa iltapäivisin, joten iltakukkuminen ei sen kummemmin haittaa. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
16.2.2009 13:11
|
|
|
|
|
| Hiisi kirjoitti: |
| Henni kirjoitti: |
|
Lääkäri.
|
http://www.mol.fi/avo/ammatit/10100.htm#
Kokonaisansio euroa/kk 4 961
Saanko tiedustella, miten ihmeessä joudut dyykkaamaan ruokasi, mikäli palkkasi on 5000e luokkaa kuukaudessa? Tuolla summallahan olisi hetkessä miljonääri.
No enää ei tarvitse ihmetellä mitä on ne kaikki uudet autot mitkä pyyhältävät juuri nenän edestä roskikselle ja tyhjentävät sen täysin, jos noinkin hyvin palkatut ihmiset dyykkausta harrastavat. Järkyttynyt olen.
|
Voi voi hiisi. Ei dyykkaus ole massista kiinni pelkästään vaan elämäntapa. Munkin on tullut dyykattua koko pienen ikäni jo neli-viisvuotiaaasta 60-luvulta kun hoidettiin tyhjät flinat Alkoon et saatii karkkii ja sarjiksii. Mä oon tosta ruokadyykkaamisestakin mm. sitäkin mielipuolta et en ikinä lopeta. Se on hyvää liikuntaa, se on ekoteko, se on kerskakulutusta ja ylenmääräistä kapitalismia vastaan, se on kansalaistottelemattomuuen kaltaista toimintaa sitä kuitenkaan olematta, se on laillista ja antaa hyvän esimerkin, jne. Älä järkyty. Ei toimeentulevia ihmisiä tai niien autoja tule haukkua. Ne on ne itse ansainneet esim. opiskelemalla vuosikausia. Ns. vanhaa rahaa ei Suomessa ole kun muutamilla ja ne ei varmaankaan dyykkaa. Suomessa lääkäri ja insinööri on duunariammatti periaatteessa. Ne mitään rikkaita ole. Ja jos lekurit dyykkaa se on kaikille euksi sillä se poistaa esimerkin voimalla turhia ennakkoluuloja dyykkisafkan terveellisyydestä. Ja jos tosiaan uusilla autoilla sun edestä dyykkaavat ihmiset sua ketuttaa oo niitä nopeempi ja dyykkaa reippaasti ja aikasemmin. Tai kysy niiltä voiks ne jakaa sun kanssa=). Yleensä dyykkari on aina myös sosiaalinen. Voit saada jopa kyydit seuraavalle roskikselle. Dyykkaamalla säästetty massi muuten riittää kivasti löpöön. Mä oon keramiikka-alan ammattilainen ja nyt talvella dyykkaan dösällä. |
_________________ "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen," - Andy McCoy- |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
6.3.2009 12:18
|
|
|
|
|
Ja siis tuossahan ei missään sanottu, minkä sortin lääkäri. Heti käydään olettamaan jotain yleislääkäriä tai kirurgia...
Jospa hän onkin vaikka hippi- tai luomulääkäri, tai poppatohtori? Jonkin sortin "ammattilainen", jotta jotenkin lääkäriksi voi itseään tituleerata?
Kyllä minä ainakin, jollekin luontaistyypille meniessäni, voisin sanoa meneväni lääkäriin. Ja semmoinen lääkäri ei kyllä paljoa tienaa.
Mutta juu, point made.
Itse olen lukion turhan oppimäärän lukenut, ja sen jälkeen itseäni korkeintaan kahden vuoden pätkillä elättänyt. Matkustellut, ja sellaista. Ammattia ei ole eikä välttämättä tule, sen verran turhalta tuntuu ainakin tämä Suomen nykyinen koulutuskulttuuri ja -mahdollisuudet.
Asiakaspalveluhommissa tällä hetkellä, kokopäiväisesti, eikä työ tekijäänsä kiitä. Tämän lisäksi kun pitäisi johonkin vielä säästääkin, niin kyllähän tuo dyykkaaminen tulee tarpeeseen.
Oikeastaan olen alkanut myöntämään yhä enemmän sisäisen mieshenkilöni löytäneen kutsumusammattinsa dyykkaamisesta. Se on kuin metsästystä (tai naiselle shoppailua), mutta paljon helpompaa. |
_________________ Sekin vielä. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
18.3.2009 19:38
|
|
|
|
|
Koodaaja.
Päivätyökausina dyykkailut ovat yleensä jääneet viikonloppuihin ja ennen nukkumaanmenoa tehtyihin pikavisiitteihin.
Joskus oli tapana käydä maanantaiaamuisin työmatkan varrelta asuintaloroskikset läpi, kun sunnuntai-iltana ei enää jaksanut. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
3.2.2010 4:02
|
|
|
|
|
| [putkiasentaja titteli on mutta ansiotöitä tehny kohta joskus 20v sitte menee nää päivät muutenkin JA TEKEMISTÄ RIITTÄÄ yksin ei ees kaikkee kerkee kun joutuu olee isäntänä emäntänä ja talonmiehenä |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
28.3.2010 18:30
|
|
|
|
|
Jos lääkäri ei saa dyykata, niin saako lääkäri ostaa vaatteita kirpputorilta? Tai käytettyjä huonekaluja ja urheiluvälineitä? Entä saako lääkäri kehrätä itse villoista lankaa, vaikka kaupastakin saisi? Saako kasvattaa itse vihanneksia? En ole koskaan dyykannut rahan takia, koska opiskeluaikoina pelkkä opintotuki riitti aivan loistavasti elämiseen. Olen dyykannut siis aina vastalauseena kerskakulutukselle ja järjettömälle ruuan haaskaamiselle. Enkä todellakaan tienaa 5000 euroa kuukaudessa. Nykyisin käyn itse dyykkaamassa äärimmäisen harvoin, lähinnä sosiaalisena tapahtumana kavereitten kanssa. Usein kaverit tuovat dyykattua ruokaa minulle. Oikeastaan en osta kaupasta muuta kuin maitoa ja margariinia ja eläinten ruokaa, koska kaverit tekevät toisinaan aivan valtavia löytöjä ja jakavat sitten sapuskaa tutuille. Oma dyykkaaminen on vähentynyt, koska dyykkaamiseen suhtaudutaan kovin ennakkoluuloisesti, enkä halua törmätä roskiksilla esim. omiin potilaisiini ja tulla tunnistetuksi. En minä harrastustani häpeä, mutta en myöskään halua päätyä yleisönosastoille tai tekstaripalstoille sen vuoksi. Minä en omista autoa. Jos käyn dyykkaamassa, menen pyörällä, tai sitten mennään kaverin autolla isolla porukalla. Vaikka olen paha lääkäri, pyrin elämään mahdollisimman ekologisesti enkä halua kantaa syyllisyyttä siitä, että olen opiskellut pitkälle, käyn töissä ja pystyn elättämään itse itseni. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
30.7.2010 14:09
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
4.8.2010 21:09
|
|
|
|
|
| Olen opiskelija, kesätöissä eläintenhoitajana. Helposti hoituu yötouhuilutkin koulun/töiden ohessa. |
_________________ i'm always either right or wrong. |
|
|
|
|
 |
|