| Kirjoittaja |
Viesti |
| < Muut harrastukset ja höpinä ~ Kuka olet? |
|
Lähetetty:
24.3.2009 17:18
|
|
|
|
|
Amira = 20-vuotias uusturkulainen. Ekohippi ja järjestöaktiivi. Keskikesän lapsi. Dyykkaamisen jalon taidon opin fiksulta isältä jo lapsena, ja sama linja jatkuu  |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
3.4.2009 19:05
|
|
|
|
|
mattipuu = 21 vuotias perusdude, nykyään Oulussa punkkaan, Kajaanista lähtöisin.
Harrastanu oon yhdeksän vuotta lumilautailuu, skeittaan, ajan fillarilla mäkee (DH) ja muutakin Rakastan mun harrastuksii. Diggailen käsitöistä yleensäki aika paljon, tullu väsäiltyy kaikkee vaatteista tarve-esineisiin. Vaikka ei ehkä meitsistä uskois, nii oon myös sairaalloisen tarkka ihminen, lajittelen meitsin roskat huolella ja diggaan et kämppä on kuosissa
Omistan myös auton(jonka korjaan itte) eli en oo tullu pelastamaan maailmaa.
Aromoton realisti, luonnontieteiden opiskelija (Oulun yliopisto, toista vuotta), eli hihhulit ei tarvi tulla länkyttämään eikä käännyttämään
Jätemylly oon, eli syön kaikkee syötäväksi kelpaavaa(?!), ryyppään, kuuntelen mitä haluun(ei genrespesifinen musiikkimaku, ehkä mainly kuitenki punk) eli en oo eettisesti, uskonnollisesti enkä muutenkaan rajoittunu ihminen
Alottanu oon dyykkaamisen jo nasuna Kajaanissa, penskana se oli sitä random herkkujen ettimistä, kuten Maxin Arnolds'in donitsit tuli haettuu talteen. Myöhemmin homma vakavoitu kun älysi miten perseestä toi syötäväks kelpaavan ruuan pois heittäminen on, ja rupes muukin kelpaamaan.
Onnekas lapsi olin, koska meitsin porukat oli ihan messissä kun vein niille aina jotain naudan pihvejä kotiin
Nyt sen vajaa pari vuotta Oulussa dyykkaillu enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Nyt ku tässä joku aika sitte erosin 5 vuoden suhteesta eikä oo toisen mielipiteet vaikuttamassa (ei oikein diggaillu meitsin harrastuksesta) niin osapuilleen kaikki paitsi maito ja raejuusto tulee roskiksesta(laktoosi-intoleranssi vähän rajottaa tota dyykkihommaa).
Tullu parkourattuu aika hazardeihinki mestoihin aarteiden perässä(lue toi sohva tossa alla - kaks metrii syvä teräksinen rekan roskalava. Ja yksin liikenteessä), mut yleensä ihan perusmestoilla niinku kauppojen roskiksilla käyn.
Kajaanissakin vielä vaikutan toisinaan, lähinnä porukoille käyn hakee setit talteen vakiomestoilta kun ne ei vanhuuttaan itte enää kehtaa.
Mainittakoon et oon dyykannu kaikkee sitten broilereista ja viinereistä mökin puutarhakalusteisiin ja sohvaan (sisko diggaa tosta sohvasta ). Hieno harrastus, en oo aatellu lopettaa.
Säästäähän tässä aivan sikana massia, tulee syötyy settejä mitä ei eläissään ostais ja onpahan hampilla vielä jotain tekemistäkin. Eikä tosiaan tästä oo kellekään haittaakaa, kai se on jonku mielestä sit eettisestikin ihan jees hommaa
Ja jos jotain vielä kiinnostaa, niin ikinä en oo tullu sairaaks dyykkihommista, vaikka on tullu syötyy jotain melko epäilyttäviäki settejä joskus.
That's my life. Saa ottaa koodii jos tarvii jeesiä, dyykkivinkkii, tai ihan muutenki  |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
5.4.2009 21:24
|
|
|
|
|
Yks lady fail. Lähempänä neljääkymmentä kuin syntymäänsä, asun Tampereella ja dyykkaan tarpeeseen. Opiskelen ja dataan. Lähinnä dataan.
Vihaan hippejä. Ne ovat pahempia kuin natsit.
Minuun saa ehkä tutustua.
Mutta vain jos on kiva ja cool. |
Viimeinen muokkaaja, Littlen pvm 3.11.2009 19:28, muokattu 2 kertaa |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
6.4.2009 21:26
|
|
|
|
|
| Semiakateeminen vähämuusikko, ihan kiva ja sellanen. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
14.5.2009 21:39
|
|
|
|
|
| kampela on 26-vuotias perheellinen sekä kissallinen. Muutin Turkuun opiskelemaan ja täällä on tullut vietettyä kohta pari vuotta, ihan kiva kaupunki. Kaikenlaista tavaraa on tullut dyykkailtua jo pidempään, mutta ruokaharrastuksen aloitin vasta vähän aikaa sitten. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
30.5.2009 19:19
|
|
|
|
|
Kisu täältä Oulusta terrrrrrve!
Opiskelen liiketaloutta ja minusta pitäisi valmistua yo-merkonomi. Mukavaa opiskelu on vaikkakin joskus väsyttää (erityisesti niinä aamuin kun on pakkasta ja lunta tulee vaakatasossa ja on pimeää).
Elämäni suurena ilona minulla on melkoinen eläintarha, kaksi espanjalaista rescue-koiraa ja viljakäärme. On vielä kaksi kissaakin ja akvaariossa polskii muutama hassu kalanen, kisut ja kalat asuvat vanhemmillani ainakin vielä jonkin aikaa.
Rrrrakastan tatuointeja ja piirtelen niitäkin aika tavalla inspiksen iskiessä. Lisäksi laulan jonkin verran, yritän opetella ompelemaan, ulkoilen koirien kanssa... Tykkään erityisesti vähän raskaammasta musiikista ja se joskus saattaa näkyä ulkoisesti. Tatuointeja on 4 ja lävistyksiä 5 jos korvakorut lasketaan. Lisää tulee aivan takuuvarmasti, ostinpa joku aika sitten itselleni tatuointikoneen että pääsen tositoimiin (kunhan nyt saisi ne loput osat että voisi jotain tehdäkin)
Olen vielä ihan pihalla dyykkaamisesta ja toivonkin täältä löytäväni mukavan porukan jonka mukana roikkua. Dyykkaamaan piti lähteä aikoinaan entisen kämppiksen kanssa mutta se vaan jäi, en kyllä ehkä olisi jaksanutkaan lähteä silloin.
Anywho, opiskelijana (jolla on vielä ihanasti velkaakin) dyykkaaminen on rahan kannalta hyvä juttu ja minua korpeaa nyky-yhteiskunnan tuhlaaminen lähemmäs kaikessa. Joten olen mukana kuin peräpukama dyykkaamassa jos joku vaan huolii mukaan!  |
_________________ Tää on tämmöstä... |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
25.9.2009 22:38
|
|
|
|
|
| Jos nyt mäkin esittäytysin kun muutkin...Oon Gumssi Oulusta jonne joskus tuli muutettua. Ikää on reippaasti eli yli 40v mittarissa ja dyykkari oon ollu jo kuuskytluvulla. Sillon dyykattiin pulloja ja jätepaperia (joojoo, jättäristä sai sillon vielä hintaa määrätyissä paikoissa). Harrastus on jäänyt ja en lupaa ikinä lopettaa. En lupaa lopettaa Ramonesin kuunteluakaan enkä aikuistua. Tai no, sen aikuistumisen vois ottaa kalenteriin joskus lähiaikoina. Lueskelin tätä ketjua ja huomasin Wanhadyykkarin kertomuksen tuolta alkupäästä. Mullekin on sattunut vähän samaa joskus ysärillä kerran. Oli hyvä stoori toi hajuvesistöjuttu. Mullakin meni aikanaan Hietsussa jonkun intiakaupan varastot hyvin ku panin ihan huutohintaan ja kaikkee kaupanpäälle. Hittasin kerran Meikussa kun ne oli heittämässä niitä kamoja lavalle. Kysäsin et onks noi menossa vai tulossa? Kun ne oli menossa niin soitin kioskista mun pikkubroidin pakulla hakee. Oli teetäkin joitain kymmeniä kiloja ja hippiriepuja sitten vallan hemmetisti. Ja laukkuja ja vöitä ja mitä intiakaupassa nyt yleensä on. Onneks tuli asuttua sillon sellasessa puutalon yläkerrassa niin mahtu sitä kamaa varastoon. Sitä teetä mä työnsin kaikille tutuille ja sit loput osattomille joihinkin kirkkoihin ja sellasiin. Dyykkauskoulukunnalta oon vähän sellanen nykyään ettei oikein pysty omiakaan roskia viemään ilman että kattoo samalla kaikki astiat läpi. Monesti tulee sitten otettua vaikka en esim. naisten kuteita juuri käytä. Roudailen tohon lähistölle kierrätyskeskukseen niitä ylimääräsiä sitten ellei kukaan lähityypeistä tarvii. Joo tässähän tätä juttua et moi vaan kaikki ja hyviä kelejä=). |
_________________ "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen," - Andy McCoy- |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
3.2.2010 3:39
|
|
|
|
|
| [terve oon 43v äijä Hollolasta ja pitkään työttömänä ennen tehtii putkitöitä,joo ruokaa en oo dyykannu mut muuta romua ym kerätty senkin edestä ei meinaa aina kaikkea keritä lajitella kun uutta jo tuodaan ja sitte noi kurssit painaa päälle välillä ja sotkee kunnon työttömän arje |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
25.2.2010 20:30
|
|
|
|
|
Esittelenpä nyt itseni täällä ensi töikseni.
Olen parikymppinen, Turussa kortteeriaan pitävä, tällä hetkellä opiskelujen polkuja tallaava elämäntapaintiaani. Dyykkausta on tullut koitettua satunnaisia kertoja, pääasiassa taloyhtiön ja lähimaaston roskiksilla, mutta yritän pitää toimintaa yllä omalta osaltani ja houkutella potentiaalisia dyykkauskavereitakin mukaan. Tavoitteena olisi löytää edes yksi ruokaroskis, sillä niitä ei vielä tähän mennessä ole osunut vastaan. Saaliit ovat olleet melko heikkoja, mutta jotain hyödykästäkin roinaa on tarttunut mukaan. Paljolti kiinnostaa ruuan lisäksi ATK-tarvike ja muu elektroniikka, ja miksipä ei jokin sisustukseenkin kelpaava roipe.
Lisää saapi kysyä vapaasti.  |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
26.3.2010 23:30
|
|
|
|
|
kevät tulee mites dyykkareilla on talvipakkasilla menny?
ei kai vaan tää voorumi ole lhiljentyny kokonaan? |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
27.3.2010 11:26
|
|
|
|
|
| Minun puolesta koko foorumin sais sulkea. Tänäki talvena monta paikkaa menny lukkoon tai alettu puukkoleikkeihin, arvailla vaa sopii kuinka moni pentu tän sivun löydettyään on alkanu leikkiä maalimanparantajaa ja menny pelleilee roskiksille tai jopa suoraan kauppiaalle ja sitäkautta paikat kii. Kiitti vitusti niille. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
28.3.2010 3:47
|
|
|
|
|
| Tietysti nuoret taas mellastaa ja sotkee hommat eihän ne muuta osaa kuin vittuilla ja isi ja äiti ostaa uutta paskaa omille vekkuleille kun ei ne muuta tarttis kun viikon lopun mettässä ILMAN kännykkää niin jo olis toinen ääni kellossa,ei meijän aikana voinu valittaa vanhemmille ei ollu paljo varaa olis käyny huonosti ja olis ollu lähtö kotoa ja HETI nythän ne nuhruaa nurkissa kun on oikein laki niitten puolella |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
5.4.2010 5:56
|
|
|
|
|
Joo olen tällainen 45v sälli pohjoisesta, yrittäjä, jolla tulot vaihtelevat suurestikin
Ympäri Suomea on tullut asuttua ja monasti roskakuormaa kaatikselle viedessä paluukuorma oli suurempi kuin menokuorma...
Nyt ekohenkisyys lähellä sydäntä, takana kova painonpudotus ja elämäntapojen uudistus, eilen tämä hullu käveli huvikseen 33km ja nyt oon sit kipeä... ei lihasta jota ei särkis, no mukaan tarttui paljon tyhjiä tölkkejä ja pulloja
Unohdin melkein että menossa "älä osta" -kuukausi, kokeilen elää dyykkaamalla ja pullon/tölkinpalautuksilla huhtikuun |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
26.7.2010 18:08
|
|
|
|
|
18v miehenpuolikas keskeltä suomea ilmoittautuu tunnustamaan että on ollu mielessä dyykkaaminen mutta ei oo oikeen ollut seuraa. Mielenkiintoista lukea juttuja täällä. Harmi vaan etä on niin hiljasta täällä  |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
2.8.2010 11:38
|
|
|
|
|
Täällä esittäytyy 22-vuotias nainen Loimaalta.
Dyykkaus ollut elämäntapana jo lapsesta saakka
enon ja isän kanssa vanhoissa kunnon kaatiksilla.
Mummoni myös haki ruuat aina siwan takaa ja
äitini on elämänsä lehtiä kerännyt luettavaksi ja sytykkeeksi.
Aina sitä on itse tullut jotain pengoittua.
Jos ei muuta niin lehtien keräys laatikoita.
Ajokortin saatua innostus heräsi ruokakauppojen aarteita hakea ja parhaat reissut olikin 15 jätesäkillistä ja 300km yön aikana.
Klo 22 aikaan lähtö kotoa, ja paluu klo 6 aamusta.
Nyt töissä ollessa ei ole aika antanut periksi, muulle kuin nukkumiselle ja työmaalta saa raahata halpaa lihaa niin paljon kuin jaksaa.
Mutta hinku olisi viljatuotteitakin ja jogurtteja saaha taas jääkaappi täyteen, vaikka 3 pakkasta jo pullottaakin ruokaa.
Olen siis hirmuinen hamsteri, rojuakin nurkat täynnä. Mutta osaan kuitenkin ajatella tulevaa. Ruuat on säilössä kunnes työttömäksi taas joutuu ja suurena haaveena olisi kirpputori perustaa |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
4.8.2010 16:37
|
|
|
|
|
20v miehenalku etelä-savosta.
Maaseudulta kotoisin ja kaupungissa nykyään asustelen, rock/heavy lähelllä sydäntä. Räp ei iske, ei sit millää Harrastuksena vois sanoa säännöllisen epäsäännöllisen kuntosalilla käynnin, ja lenkkeily/pyöräily/hyötyliikunta. Kavereitten mukaan olen hauska, energinen, huumorintajuinen ja ystävällinen, jutut välillä menee vähän yli... Mutta pääasia et itel on hauskaa
Tällä hetkellä työttömänä, ollu jo kuukauden, täytyy vaan muistaa pitää lippu korkeella vaik välil hankalaa onkin :S
Netissä surffaillessa sattumien kautta tänne löysin itseni. Kuvien ja tarinoitten rohkaisemana maanantaina kävin ekaa kertaa roskiksia tonkimassa, vaikka jännittikin aika paljon aluks. Taitaa olla huono paikka dyykkarille asua tämä paikka kun melkein kaikki roskikset oli lukkojen takana tai on puristin Ja ainoassa "hyvässä paikassa" on niin tunnolliset työntekijät että on ruoka biojätteessä ja pakkaukset eri roskiksessa, ei vielä ole pokkaa sieltä ruveta leipiä yksitellen pussiin laittaa
Mutta katsotaan, jos tässä tuuria olis mukana jatkossa... Sai sitä kumminkin jotain pientä ekalta reissulta  |
_________________ Kyl se iha hyvää on! |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
19.8.2010 10:32
|
|
|
|
|
Olen vanha konkari, paljon kokenut ja kaupungissa asuva tavaran kerääjä. Tykkään korjata vanhaa, rikkinäistä tavaraa kuntoon, Siitä saa adrenaliinipotkun ja korjaamalla viisastuu ja oppii kuinka laitteet toimivat ja huolletaan. Siten ne laitteet myös sitten elävät pitempään, Ihan pienestä asti olen tällaisena ollut.
Ilmarinen takoi raudasta morsiamen. En usko sellaiseen mutta ei haittaisi löytää seuraa tälläkin tavalla. Ruotsin Tukholmassa istuin isossa roskislavassa ja lajittelin kirjoja. meitä oli kolme samoissa puuhissa olevaa ja kun oppi mitä toiset halusivat lajittelin niillekin sopivaa kun jotain löytyi. Täällä Suomessa en ole samaa henkeä vielä löytänyt.
Olisi myös mukavaa löytää jonkun jonka kanssa lähteä ekskursiolle pimeän tullen. Kaksin on mukavampaa dyykata ja turvallisempaa. On monta tapaa elää ja tämä on yllättävän monivivahteinen tapa. Onnea kaikille jotka ovat tämän luonnollisen ja normaalin, järkevän ratkaisun tehneet. Olette oikeass ja muut ovat hölmöjä.  |
|
|
|
|
|
 |
|